Intoarcerea la servici

Odata cu noul an a venit si vestea ca Tina se va intoarce la servici. Incepe mai devreme cu cateva luni, dar important este ca incepe din nou serviciul. Oricat de mult am discutat despre acest pas, simt ca sunt unele lucruri care nu sunt lamurite 100%. Acest pas este asteptat (cu emotie) in unele cazuri de parintele care a stat in concediul de crestere a copilului. Sau nu.

Intoarcerea la servici dupa terminarea concediului de crestere a copilului poate fi dificila. Pot aparea sentimente ca: fericire ca iti poti continua viata profesionala, vina ca lasi copilul cu care ai stat 1 an (sau 2 , dupa caz) zi de zi, durere ca nu mai ai parte de clipele in care vedeai tot ce face, emotie pentru primele zile in care te stradui sa faci totul perfect la servici, iar lista poate fi completata dupa tipul, obiceiurile si firea fiecarui parinte.

Exista oare cateva lucruri care le poti face pentru a trece mai usor peste aceasta etapa? Eu cred ca da, si anume:

Poti gasi pe cineva calificat care va sta cu copilul tau. Aici se includ bone bune, cresele din vecinatatea ta, bunici, sau alte persoane de incredere cu care ti-ai lasa copilul.

Inainte de a-ti lasa copilul si a pleca la servici, poti face o plecare-test cum am numit-o noi, si anume pleci pentru cateva ore prin apropiere si astepti reactia copilului (dar si a ta) si observi cum „se impaca” cu noua „inlocuitoare a ta”.

Renunta la sentimentul de vinovatie de care spuneam mai sus. Nu are rost sa incepi sa iti faci diverse scenarii si ganduri despre ce face sau ce ar trebui sa faca copilul, sau daca era mai bine daca mai ramaneai langa el. Decizia de a incepe din nou serviciul, si practic de a reveni la „fosta viata” este o decizie luata impreuna cu partenerul(a) de viata, si este o decizie care ajuta la dezvoltarea copilului tau.

Daca copilul nu este intarcat inca, conform legii poti cere angajatorului 2 ore pe zi pentru a merge acasa sa iti alaptezi copilul. Aceste doua ore se iau in doua reprize, adica cate o ora, la care se adauga timpul necesar navetei. Sau dupa caz se poate termina mai repede cu 2 ore timpul de lucru efectiv. „Pauzele sau reducerea programului sunt incluse in timpul de munca (cam ca un concediu cu plata), asa ca veniturile tale salariale nu vor fi diminuate.”

Daca ai inceput serviciul asta nu inseamna ca nu mai ai parte de momente frumoase alaturi de copilul tau, iar asta se va vedea in felul in care eficientizezi timpul liber. Acum ai nevoie si de timp pentru a te pregati pentru servici (daca este cazul) si timp pentru a dormi cand trebuie sa dormi, pentru a fi fresh a doua zi la servici.

Voi cum va petreceti timpul liber si unde sta copilul vostru cat sunteti la servici?

4 păreri la “Intoarcerea la servici

  1. intrbarea este: aceste doua ore se acorda chair si dupa cei doi ani de concediu de ingrijire a copilului?🙂

    in rest, foarte interesant articolul… eu trebuie sa ma intorc in 4 luni la munca, si nu pot spune ca ma gandesc cu mare placere🙂

    • Se pare ca nu am fost destul de precis: „In cazul mamelor cu copilasi in varsta de pana la 2 ani care se intorc la serviciu si alapteaza, angajatorul este obligat, la cererea acesteia, sa ii ofere pauze de alaptat, maximum 2 pauze, adica in total 2 ore din timpul de lucru sau sa ii amenajeze loc special de alaptat la serviciu”. Daca variantele acestea nu merg, angajata poate cere sa i se reduca timpul de lucru corespunzator pentru a-si putea alapta puiul.

  2. Da, asa e, niciodata nu simti ca esti pregatita 100% pentru pasul asta. Si noi, ca parinti, ne-am facut o lista. Am zis ca initial incercam cu o cresa de stat (peste pasul „bona” am sarit deoarece ne doream ca puiul nostru sa fie inconjurat de copii, sa socializeze. Pasul doi o cresa particulara, trei o bona…Pentru ca programul cresei incepe de obicei in toamna si la serviciu trebuie sa fiu in martie, am fost norocosi si am putut sa-mi pun ordine din timp in etapa asta. Am lasat doua saptamani de acomodare celorlalti copii si am inceput cu 4 ore (cu schimb de telefoane in caz ca e nevoie). Doua saptamani nu am fost buna de nimic, tresaream la orice, sufeream ca il lasam plangand, insa din momentul cand s-a acomodat si am vazut cu cata bucurie merge la colegii lui, mi-au trecut toate aceste sentimente de vinovatie! Acum ne luptam cu tot felul de : raceli, conjunctivite, avem noroc ca le face in forme usoare (avantajul unui copil alaptat aproape 2 ani😉 ), pana in martie avem timp sa se intample din ce in ce mai rar, insa tot intervine intrebarea „ce facem cu copilul cand va fi racit?” (trebuie inca o varianta de refugiu :D)
    De saptamana viitoare intram la prelungiri🙂, din aproape in aproape (o jumatate de ora, o ora, doua…) pana va sta la nani la cresa. Dupa „calcule” vreau cel putin 3 saptamani inainte de inceperea serviciului sa fie deja obisnuit cu asta. Mai am emotii cu hopul asta, daca trecem la fel de bine si peste el…suntem norocosi! Din experienta altora…vom fi!:P.
    Cam asta a fost planul nostru de bataie, inca suntem in tatonari, dar simt ca am facut lucrurile organizat si calculat!😉

  3. Pingback: Intoarcerea la servici « Alexia Ignat | Șmen.ro

Lasă un răspuns

