Cutiuta muzicala!

Vocea mamei ce canta un cantec de leagan este cea mai buna metoda de a adormi si linisti un copil, si stim faptul ca muzica pentru copii poate avea un impact pozitiv asupra copilului in moduri diferite. Pentru parintii care doresc ca bebelusul lor sa se linisteasca si sa adoarma pe un fundal sonor, cutiuta muzicala ar putea fi cea mai buna optiune.
Mi se pare ”aiurea” sa adormi un bebe având ca fundal sonor banalul ”aaaa aaaa aaaa” sau ”nani, nani, puiu mamii”. Prima melodie cu care am adormit-o pe fetita mea a fost ”Frere Jacques” s-a linistit si a adormit in mai putin de un minut! Următorul pas pe care l-am facut a fost să incepem să invatam versurile si sa ne fie mai usor sa-i cantam in acelasi timp cu melodia.
Mama mea mi-a cantat, bunica mea a cantat mamei, nu conteaza ce a cantat, dar conteaza cine a cantat. Este aceea voce familiara şi iubita a mamei pe care copilul o recunoaste si invata să o asocieze cu alinatul sau cu somnul.
Unii experţi spun ca muzica ajuta copiii sa devina mai inteligenti, in timp ce altii nu sunt de acord. Cu toate acestea, punctul comun pare sa fie faptul ca muzica clasica la un volum mic poate fi o idee bună, deoarece este minunata, liniştitoare, si poate ajuta copilul sa se linisteasca si sa adoarma. Acest lucru se datoreaza faptului ca, copilul se obisnuieste cu fundalul sonor si poate sa doarma linistit, fără a tresari la fiecare sunet.

Un mare avantaj este ca copilul invata sa doarmă cu galagie, sau cu orice fel de zgomot, atata timp cat aude si o melodie pe fundal.

Copilul tau cum doarme!?

3 păreri la “Cutiuta muzicala!

  1. Pingback: Cutiuta muzicala! Alexia Ignat | Șmen.ro

  2. Cand Daria era mica ii cantam mereu,inventam tot felul de melodii si asa o adormeam; o lasam sa adoarma cu muzica,indiferent de gen; cantecele pentru copii,cantecele pentru culcare,muzica clasica,jazz…..
    Cu Andrei nu am mai facut asa pentru ca adormea singur. Insa,cand a mai crescut au aparut problemele: nu puteam sa dam drumul la muzica in masina pentru ca ….nu-i placea😀. A durat ceva timp pana l-am obisnuit cu muzica, dar acum nu mai scapam de el si ne cere anumite melodii, stie si care este pozitia pe dvd-uri :))). Noroc ca am un player pentru 6 dvd concomitent si asa este usor cand sunt la volan sa selectez melodiile cerute de pitici🙂

  3. Pingback: Cutiuta muzicala reloaded « Alexia Ignat

Lasă un răspuns

