Tips & tricks pentru taiatul unghiilor

Tips & tricks pentru taiatul unghiilor. Asta vrem sa stim de la voi!

Nu stiu cum este la voi acest „ritual”, dar la noi este unul destul de „solicitant”. Adica trebuie sa facem un mini teatru pentru a reusi sa taiem cele 10 unghiutze. Rar reusim sa le taiem pe toate 20J Aseara a fost una din serile cand a trebuit sa taiem unghiile Alexiei. Si am inceput sa cautam unghiera. Dupa ce am gasit-o, am adus si arsenalul de jucarii si ne-am pus pe treaba. Mai bine spus, Alexia ne-a pus pe treaba…  sa o convingem sa ne lase sa i le taiem.

Această prezentare necesită JavaScript.


Poate suna ciudat ca am zis „sa o convingem” dar asta trebuie sa facem deoarece nu vrea sub nicio forma sa i le taiem. Aici cred ca toti ar spune ca NOI trebuie sa fim fermi in ce vrem sa facem, sa ne impunem in fata lor, bla bla bla. Usor de spus, greu de facut !

Initial am crezut ca se gadila la talpa, sau la degetele, dar daca ii spunem ca vrem sa ii dam un pup, imediat intinde piciorul. Uneori  vine singura si ne arata sa-i mai dam un pup la picioare…

Asadar am eliminat acest „disconfort”. Bun… Dar totusi ce ramane? Ca pana acum cateva luni reuseam cu succes sa i le taiem fara a  da un adevarat „one man show” ca sa o facem sa uite ca ii taiem unghiile.

Acum, suntem curiosi ce trucuri folositi voi cand trebuie sa-i taiati unghiile juniorilor vostri, asa ca va asteptam cu nerabdare sa ne spuneti secretele voastre.

P.S. : Am prefera sa ne spuneti si varsta copilului🙂

14 păreri la “Tips & tricks pentru taiatul unghiilor

  1. Pingback: Tips & tricks pentru taiatul unghiilor Alexia Ignat | Șmen.ro

    • vladut are 10 luni si jumatate, la mana numai in somn, niciodata nu terminam amandoua mainile ca se trezea, mai nou la picioare ma lasa si treaz se distreaza, nu stiu ce sa zic cu fermitatea…cred si eu bla bla..la copilul meu nu merge deocamdata nici in alte situatii…multa rabdare…

  2. Filip, 1 an si 2 luni si un pic: la maini, it tine tac’su in brate (cu spatele la el, ca sa vada ce se intampla), si le ia pe rand, timp in care eu cant, ma mascaresc, numar; daca se termina fara bocet, il iau in brate si ii tai unghiile de la picioare, timp in care tac’su se mascareste, canta, aduce jucarii carora le taiem unghiile, etc :))) cateodata merge snur, de obicei cand e odihnit, daca e obosit sau seara iese cu racnete

  3. Ceau,Sunt Sorina si sunt mamica a 2 batetei minunati,Andrei de 5 ani.jum. si Alex 2 ani si 8 luni……ptr a reusi cu succes taierea unghiutelor am avut nevoie de o adevarata sceneta…folosindu-ne o poezioara……e cam lunguta ce-i drept dar functioneaza cu succes si ne si distram…….

    Spune degetul cel mare
    Catre-aratator
    N-am farama de mancare,
    Frate-aratator.(aici cerem voie celui mic sa taiem o unghiuta,ptr a hrani degetelul cel mare)

    Spune, catre mijlociul,
    Cel aratator,
    Spune-aratatorul. Frate
    Nu mai sunt deloc bucate
    Si de foame mor!(iar taiem o unghiuta)

    Se apleaca mijlociul
    Catre inelar
    Si îi spune-atata numai
    Ce e de facut acuma
    Frate inelar?si iar taiem unghiuta:))))

    Lenes cata inelarul
    Catre ei, si-apoi
    Cam în sila, le raspunde
    Ce sa faci cand nu-i de unde
    Vom rabda si noi…inca o unghiuta executata

    Prinde atunci cel mic sa strige
    Mai istet ca ei
    Ce tot plangem si ne frangem?
    Hai la munca sa ne strangem
    Toti uniti, ca nu ramane
    Niciodata fara paine
    Cel ce vrea sa si-o castige,
    Fratiorii mei!…
    Asta este sceneta noastra in care fiecare membru al familie are un rol….este foarte distractiv…placut de cei mici si cu un succes nebun la taiatul unghiutelor

  4. fetita mea are 14 luni si mereu i le-am taiat cand dormea…si manute si piciorute :)…si ma gandesc cand o sa creasca putin mai mare …usor usor…o sa facem cunostinta si cu unghiera …acum mi se pare prea mica sa o chinui…un pupic alexiei :*

  5. Iata cum rezolv eu situatia simplu🙂

    Echipament :
    – unghiera mica pt. bebelusi (foarte bine ascutita) – folosesc unghiera pentru a-i taia si colturile unghiilor : niciodata sa nu le lasati netaiate fiindca pot produce neplaceri foarte mari mai tarziu;
    – buffer / pila unghii – daca raman varfuri care agata, o sa aveti mari discutii cand mai creste;
    – telefon mobil cu soft de lanterna – sau ce lumina aveti la indemana, atata timp cat nu-i lumineaza ochii;
    – optional: ursulet de plus pentru sprijinirea telefonului / lanternei :))

    Astept seara, adoarme galushca, dupa care in prima ora de somn o „atac”, la lumina lanternei telefonului. E importanta ora, deoarece devine din ce in ce mai sensibila pe masura ce trece timpul. La 2-3 ore dupa ce a adormit nu mai sta deloc sa i le tai si chiar se trezeste daca sunt prea insistent.
    Incercati sa dezveliti cat mai putin copilul daca era invelit, deoarece chiar si in somn va simti deferenta de temperatura si-si va retrage mana / piciorul. Foarte important!! in seara in care planuiti taierea unghiilor de la picioare, nu culcati copilul cu sosetele in picioare sau mai rau … in dres :))

    Noaptea nu trebuie facute nici scenete, nimic, iar copilul nu ramane nici cu amintiri dureroase daca are vreo pielita. De obicei copiii devin speriati de acest ritual dupa ce-i ciupim o data, sau le provocam orice disconfort … fiti atenti la propriile unghii … de multe ori ii puteti intepa cu ele, chiar daca nu le provocati nici o alta durere – ei vor tine minte ca e neplacuta activitatea si nu va vor mai lasa. De asemenea daca va transpira / tremura mana sau simte oarecare nesiguranta din partea voastra, copilul iar nu va va lasa sa-l schingiuiti … cat e treaz :))

    Pana la 1 an i-am scurtat unghiile fetitei mele numai cu bufferul / pila iar dupa un an numai cu unghiera de bebelusi, netezindu-le un pic la final cu pila, ca sa nu se agate🙂 A mea e foarte sensibila la asa ceva si prefer sa nu am discutii dupa. De cateva luni m-am experimentat si nu mai am nevoie de pila … peste 2 ani in mod sigur voi putea lucra fara probleme in manichiura pentru adulti :))

    De la un timp a inceput sa admire unghiile mamei ei si chiar ma roaga uneori sa i le „fac” si ei. Nimic mai simplu, mai ales cand e ocupata cu cate un puzzle sau alt joc. In rest rezolvam picioarele numai in somn.

    Intreaga operatiune nu dureaza mai mult de 10 minute si nu e nimeni stresat.
    Mult succes !

  6. De ce nu o faceți parte din familie și în loc de situație impusă devine un ritual comun în care vede că este normal și că toți o fac?

    • asta e valabil dupa o anumita varsta, la noi 1 an si 2 luni nu functioneaza, am incercat🙂 facem chestia asta ‘comuna’ si la stersul in urechi cu betisoare, dupa baie, si degeaba ne bagam bete in urechi si noua si jucariilor…

  7. La Ioana (2 ani si 4 luni) numar fiecare unghiuta taiata si pup apoi vardul degetelului. La inceput si eu i le taiam doar in somn sau doar cu racnete. Cu metoda asta si cu forfecuta (eu nu pot sa i le tai cu unghiera) terminam rapid si bine.

  8. Si la noiunghiile se taie cu greu. Doar in somn dar si atunci apar probleme de la gadilat si gata se trezeste sau le trage (degetele de la picioare). Gogosel are un an si 3 luni. au fost situatii cand am terminat de taiat toate cel 20 de unghii intro saptamana!

  9. Rares – 11.5 luni
    Ma cocot in varful patului, ma asez turceste si pun piticania pe picioarele mele ca si cum ar sta pe scaunel(cu spatele la mine). Ii dau o jucarie in mana sau il tine tati de vorba si eu ii tai unghiile.
    Operatiunea cu pricina are loc doar seara, dupa baie.

Lasă un răspuns

