Cum o învăț să împartă?

E dificil de explicat noțiunea  “împarte” în cazul Alexiei  și a copiilor de vârsta ei, de vreme ce aceștia sunt programați să se ocupe numai de nevoile lor. Când ne întâlnim in parc cu copiii, totul e minunat până când copilul cere jucaria Alexiei! mofturi, plânsete, urlete, trâmbițe….până nu o iau cu altceva  nu e chip să vrea să îi dea jucăria!

Simt cum privirile mămicii mă străpung și încerc să mă explic cum lucrăm la noțiunea “împarte cu ceilalți”. Am început treptat, prin puterea exemplului și am încurajat orice comportament care trimite la idea de a împărți, și anume:

          O laud, când în mod voluntar a înmânat o jucărie sau un obiect altcuiva.

          Împart eu ceva cu ea și îi zic ”Yamii ce bun este acest iaurt. Uite il impart cu tine”😀 .

          O las pe ea să aleagă ce jucării vrea să împartă cu ceilalți, să puna deoparte câteva jucării speciale care nu pot fi împărțite, restul jucăriilor fiind disponibile pentru a putea fi folosite și de alți copii.

Uffff…Îmi păstrez calmul, perseverența și sper să observ progresele în timp.

La voi cum e?

8 păreri la “Cum o învăț să împartă?

  1. La noi e tare simplu (momentan); Amalia imparte orice cu oricine! Ba se duce si da singura lopatele, jucarii…chiar daca nu i s-au cerut! Cel mai rau e cand se duce si ea la alti copii si cei mai multi o refuza! Fiecare copil are perioada lui de… darnicie! Cel putin asa mi se explica mie cand expun treaba asta catre alte mamici! Mi se spune ca „lasa, vezi tu cand se face mai mare!”. Asadar…noi, la un an jumate cat avem acum, tot la faza asta am ramas! Cateodata ma intreb cum e mai bine, de cele mai multe ori fac asta atunci cand o vad cum sufera dupa ce ar vrea si nu i se da de catre celalalt copil!

    • este destul de neplacut in ambele cazuri.nu imi place sa vad nici cand Alexia nu da jucarii, dar nici cand nu primeste.. ii spun ca este amuzannt sa faca schimb😀 si atunci mai accepta situatia, dar daca nu are ce sa schimbe..incepe distractia..sper cum am zis in post sa reusesc sa o invat sa imparte!

  2. cu explicatii multe si repetate de en ori va avea efect.asta e varsta si simtul propietatii pe care fiecare copil o area.toti trec prin asa ceva datoria noastra e sa le dam alternative.faci bine ce faci,fa in continuare si reptetate.Asta fac parintii🙂

Lasă un răspuns

