Vorbe pe care NU vreau sa le aud !

Bune sau rele, parerile celor din jur conteaza. ”Clienti” gasesti destui peste tot: parinti, socri, sot, prieteni, prietene, fiecare are o idee, o parere, un ”of”, o nemultumire, un sfat cu privire la cresterea copilului. Si nu e putin lucru sa lupti cu nemultumirile celor din jur, persoane pe care le iubesti si pe care vrei sa le convingi ca stii ce faci. Dar cine a zis ca meseria de mama este simpla?
Iata cateva vorbe pe care NU vreu sa le aud:
„Pe vremea mea...” Acest suspin nostalgic vine de obicei de la mama sau de la soacra atunci cand i se prind urechile in tehnicile astea moderne: pampersi, sterilizarea biberoanelor, cereale vitaminizante, roboti de bucatarie, senzori de supraveghere a bebelusului si altele. Si, ca si cum nu ar fi de ajuns, nici educatia odraslei nu se mai face … ca pe vremuri…
Parca-i cam slabuta… nu-i dai sa manance ce ii trebuie! ” Asta chiar ca ma scoate din sarite. Ii dau tot ce e mai bun, tocmai de asta copilul meu este vesel tot timpul si plin de energie.
„Saraca de tine! Mai vrei sa faci inca unul pe vremurile astea?” Acestea sunt gandurile compatimitoare ale celor care ”pentru nimic in lume” nu ar face un copil. Ei bine eu o sa fac! Si habar n-au ele ce pierd! Inca o pereche de manute cu gropite, inca 2 picioruse pe care le voi invata sa mearga, inca o gurita care va rade si apoi va spune MAMA!
„Lasa-l mama ca e mic!” Lasa-l numai 3 zile la bunica si gata s-a zis cu obiceiurile bune pe care i le-am inoculat si toate zilele in care m-am straduit sa nu-l fac sa planga cand ii ia cineva o jucarie, iar nu mananca singur, nu isi mai strange jucariile, iar trebuie sa-l stergi tu la poponeatza.
„E cam curent, nu-i asa?” Mereu este cineva care e convins ca in casa, sau chiar afara cand sunt peste 30 de grade copilul nu este destul de imbracat. Una zice sa-i pui caciulita cand bate vantul, alta te indeamna sa i-o scoti, ca sa-l calesti .
Si lista ar putea continua.. cu lucrurile pe care tu NU vrei sa le auzi!

7 păreri la “Vorbe pe care NU vreau sa le aud !

  1. DA!DA!DA! subscriu!😀 .. ar mai fi de adaugat … „nu-l ai tine in brate ca se invata” (asta cand copilasul plange inconsolabil), „mai lasa-l sa mai si planga sa i se dezvolte plamanii”, ” da-i sa guste cate putin din TOT ce mananci tu”

    • ohoho..si astea is bune tare de pus in lista vorbelor pe care nu vrem sa le auzim..eu am scris pe ce aveam eu pata pusa mai tare, dar imi aduc aminte ca mi-au trecut pe la ureche si parerile astea!

  2. Draga mea, ai perfecta dreptate si subscriu si eu la ceea ce ai scris. Lista ar putea continua cu: „dai sa manance fortat la ore fixe pentru a se ingrasa” (cand am auzit asta din gura unei asistente am zis ca nu e adevarat). Se stie foarte bine ca orice copil are propriul ritm de dezvoltare si ca nu trebuie fortat in nici un fel sa manance / bea lichide. „De ce nu ii dai deja lapte de vaca, este destul de mare pentru a primi lapte formula”.
    Sunt multe lucruri pe care atunci cand le auzim ni se par ca ne zgarie pe creieri, totusi incerc sa le ignor si continui sa fac exact cum imi spune inima „de mama” sa actionez.

  3. Din nefericire chiar azi am trecut prin experienta ………..,,pe vremea mea,, da stiti ce-i mai dureros?Ca venea de la o mamica de seama noastra.Oare o sa scapam de asa ceva vreodata?

    Folosim ,,pe vremea mea,, cand ne convine si ne crestem copiii in vremuri moderne ,daca pe vremea mea mama ma lasa sa zbier la gradi(nu e cazul meu) atunci dc le punem pempars si folosim tehnologia moderna?????

  4. Uneori „Lasa-l mama ca e mic” ascunde mai multa empatie decat un senzor sau alta dracie high tech in care li se incurca mainile batrane. Parintii nostri sunt uneori mai relaati si mai empatici decat noi – si au dreptate, multe lucruri erau mai simple pe vremea lor. Nu toate sfaturile lor sunt idioate, ba chiar sunt momente cand ne spunem „mama avea dreptate”.

Lasă un răspuns

