Alegerea numelui. Arta sau ceva obisnuit?

Avand in vedere ca sora mea este insarcinata in luna a VII-a, a venit momentul sa se gandeasca serios la alegerea unui nume pentru nepotica mea🙂 Si cum in week-end-ul ce a trecut am fost in Piatra Neamt, si printre altele am fost curios sa aflu ce optiuni de nume au ramas in joc. Odata cu discutia despre numele viitorului copil, mi-am adus aminte si de perioada cand si noi aveam o lista interminabila de nume de fete, dar de baieti erau 2 sau 3 care imi placeau. De asta cred ca o sa ii fie usor sa aleaga un nume de fata care, fara voia ei, ii va marca viitorul.

Nu cred ca exista oameni care sa nu se fi gandit in timpul sarcinii macar cateva luni la ce nume sa aleaga pentru viitorul copil. Si sigur numele a fost ales inca din timpul sarcinii, si nu in momentul ”intalnirii” cu el/ea. Marturisesc ca a fost dorinta mea sa ii aleg numele in momentul in care ma intalneam cu copilul meu. Intotdeauna am sustinut ca orice față are si un nume asociat ei. Si azi chipul Alexiei nu imi sugereaza alt nume decat Alexia, ceea ce ma face sa fiu fericit de alegerea numelui.

Acum sa revin la alegerea numelui viitoarei nepotele din familia noastra, sper ca sora mea si cumnatul meu sa faca alegerea ideala. De ce spun ideala? Pentru ca am auzit multe discutii despre chipul copiilor care ”arata” diferit de nume. Adica ”un Dan” arata ca ”un Mihai”, sau ”o Bianca” arata ca ”o Mihaela”. Sau alta discutie este cea a preferintei copilului de a avea alt nume. Cel mai indicat atat pentru sora mea, dar si pentru viitorii parinti este sa consulte locuri ca acesta sau acesta si alt site in care explicatia numelui este mult mai completa.

Orice nume ai alege pentru copilul tau trebuie sa te gandesti ca il va ajuta sa isi cladeasca viitorul cu ajutorul lui. Trebuie avut in vedere ca daca alegem un nume, sa spun neobisnuit, ii va fi poate de folos, sau in functie de ce nume alegi, ii va face copilaria (si nu numai) un calvar.

Noi ne-am gandit la mai multe aspecte ale numelui. Cum va suna asociat cu titulatura de domn, doamna, sau cum va suna numele complet. Dar cel mai important pentru noi a fost sa poarte un nume cu care sa se mandreasca. Acestea fiind spuse, am analizat cum ne-am fi simtit noi daca am fi avut numele care ”erau in topul preferintelor” si cum suna asociat cu numele de familie. Pe langa asta, am dorit sa poarte si numele unui sfant, dar si sa sune… a nume🙂 Daca ne-am fi gandit sa-i inversam prenumele Alexiei, iar abreviat ar fi fost I.A.D. ceea ce nu ar fi sunat bine, asa ca in final am ales I.D.A. Alegerea numelui este, dupa parerea mea, cel mai important lucru pentru un om.

De asta cred ca este important sa te gandesti cat de importanta este decizia alegerii numelui pentru copilul tau si sa reflectezi indeajuns pana iei aceasta hotarare.

In concluzie, ar trebui sa ne gandim la alegerea numelui ca fiind primul pas pentru alegerea viitorului copilului nostru. Ceea ce si este. Chiar daca pare imposibil sa alegi un nume care sa fie unic, frumos, sa sune bine, sa fie pe placul intregii familiei, dar si al prietenilor, cand vine momentul si ai ales numele vei avea o satisfactie enorma, si sigur copilul tau iti va fi vesnic recunoscator.

Tu ce nume ai ales sau vrei sa alegi pentru copilul tau?

Si sa nu uitam ca astazi este Sfântul Alexandru si vreau sa le urez tizilor nostri (a mei si ai Alexiei) o zi faina si eventual sa se delecteze cu povestioara numelui ce il poarta.

O părere la “Alegerea numelui. Arta sau ceva obisnuit?

  1. Noi am ales numele tot in timp ce Dinu era in burtica, dar ne-am pus si noi intrebarea ce facem daca atunci cand o sa il vedem nu o sa aiba fata de Dinu :)) A fost o alegere buna insa, nu puteam sa ii alegem un nume mai potrivit decat atat. El chiar este un Dinu🙂
    In ceea ce priveste preferintele – eu merg mai degraba spre nume romanesti, nu comune (Matei, Tudor, Luca, David, Maria, Daria – e invazie acum, ma intreb cum o sa ii diferentieze educatoarele si invatatoarele), dar nici foarte pompoase, foarte lungi. Am citit pe undeva ca numele neobisnuite imprima un destin ciudat, acum nu ca as crede toate balivernele😀 dar totusi… Ecuazela ?!?!? Am auzit de cineva care si-a botezat asa copila …

Lasă un răspuns

