Spalatul pe dinti la copii. Partea I

Spalatul pe dinti la copiii mici care abia au 2, 3 sau 4 dinti este obligatoriu? Am auzit aceasta discutie in ultima vreme de ”n” ori. Si fara sa stam pe ganduri prea mult sau fara sa ne documentam in exces am luat hotararea sa-i luam un set de spalat pe dinti Alexiei.
Parerea noastra este ca spalatul pe dinti si urmarirea evolutiei cresterii dintilor este un lucru destul de important, incepand de la primul dinte care apare. Dar dupa cum am observat pe la alte case, nu e un lucru usor. La noi sta altfel treaba cu spalatul pe dinti. Asta poate din cauza ca Alexia noastra a fost invatata sa mearga dimineata cu mine la baie sa imi tina companie cand ma spalam pe fata, pe dinti si chiar cand ma barbieream.
La momentul spalatului pe dinti tot timpul ii atrageam atentia si ii explicam ca in curand si ea se va spala alaturi de mine si de mama. Si inca de pe atunci se intindea dupa periuta de dinti, probabil din cauza sunetului pe care il faceam cand imi spalam dintii…
Asadar, spalatul pe dinti era o rutina pentru Alexia inainte de a incepe propriu zis sa o spalam pe dinti. Asta probabil a contat enorm si nu avem acum probleme de convingere cand vine vorba de spalat pe dintisori.
Sa revin la ce am aflat din ce am mai citit si noi. Cica spalatul pe dinti ar trebui inceput inca din primele zile de viata a bebelusului. Probabil ca era vorba de ”intretinerea” si mentinerea gingiilor curate. Am aflat ca trebuie curatite gingiile cu o bucata de ”material” moale cu care sa ”stergem” gingiile dupa mesele de lapte. Si tind sa le dau dreptate celor care au spus asta, pentru ca spalatul pe dinti trebuie sa devina o rutina, iar cu cat incepi sa o exersezi de mai devreme, cu atat o deprinde mai usor. Astfel, cand vine momentul sa incepi spalatul pe dinti propriu zis cu o periuta de dinti, nu o sa fie ciudat pentru copil, avand instinctul de a varsa cand ii bagi periuta in gura.
Inca de cand apar primii dinti, este bine sa incepi procedeul de curatare a dintilor, macar de doua ori pe zi. Este indicat sa faci asta pentru ca incep sa se dezvolte bacteriile din gura, ce provin de la aprope tot ce intra in gura copilului. Pe langa asta, este bacteria care transforma zaharul din mancarea copilului (inclusiv din lapte) in acid. Acid care ataca dintii inca de la inceputul aparitiei lor. Acum nu incepeti sa ma corectati la termenii care i-am folosit (aviz chimistilor) :*
Acum sa revenim la momentul alegerii pastei de dinti si a periutei. Moment destul de simplu ati spune. Gresit ! Au inceput toti sa ne zica ca: ”Pasta aia are prea mult fluor”. ”Chiar daca firma aia a facut pasta de dinti speciala pentru copii, tot nu e buna”. ”Nu e buna aia”. ”Ba aia e buna”…
Suna cunoscut, nu? Impreuna cu Tina am hotarat sa luam o pasta de dinti produsa in Germania ce zice cam asa :
”Curata bland datorita gelului de siliciu; Contine xilitol (13%), care inhiba formarea cariilor; Fara conservanti si coloranti; Fara aroma de menta (fara mentol), fara zaharina; Fara fluoruri; pH neutru; Aroma placuta de fructe; Periuta de dinti tip degetar;
Dintisorii bebelusului pot fi curatati acum fara ca el sa simta senzatia de corp strain care apare la periutele obisnuite de dinti.
Perii periutei sunt foarte fini si moi; Fabricata din silicon de cea mai buna calitate; Igiena dintisorilor bebelusilor – simpla si placuta; Igiena corecta a primilor dintisori ”
Asa ca inarmati cu aceste arme, reusim in fiecare zi sa ne spalam pe dinti fara mofturi, chiar cu placere. Bineinteles ca ajutorul mamei este de nedescris!
Copilul tau refuza sa se spele pe dinti? Sau daca ii place, spune-ne si noua care e secretul tau!

5 păreri la “Spalatul pe dinti la copii. Partea I

  1. T. a mea nu refuza spalatul pe dinti, o spal cu Aqua***** si cu periuta de silicon (daca ne-ati spune si noua ce pasta de dinti folositi am fi tare fericiti!!), si e destul de cuminte. Din pacate uneori musca degetul, inghite pasta dedinti (si nu am cum sa evit asta) si, cu toate astea, uneori tot mai gasesc placa bacteriana pe dintisori , ceea ce inseamna fie ca periuta nu e de fapt eficienta, fie ca nu o spal eu suficient de corect.

    am luat o lectie despre cum sa te speli corect ca adult de la dentistul nostru, dar nu o pot aplica si la ea pentru simplus fapt ca se plictiseste repede si inchide gura.

  2. si noi ne spalam de la aparitia primilor dintisori….am o pasta de la C…pentru copii (scrie ca e pentru 0-6 ani) si periuta tot de la C…tot pentru 2-6 ani…..sunt periute si pentru copii mai mici…luate de la market din oras…
    sunt multumita…s-a invatat…..dupa fiecare masa se duce la spalat pe dinti..si-a format un obicei…va pupam!

    • Nu am spus ca e comandata din Germania, ci produsa acolo. Este importata in Romania si se gaseste in majoritatea farmaciilor. Nu vreau sa dau numele, sa nu le fac reclama gratis…

  3. Si noi la inceput tot periuta degetar din silicon am avut, dar foarte curand nu a mai avut nimeni curaj sa bage degetul acolo si apoi in gura rechinului :))
    Am trecut pe periuta de dinti eco din lemn si par natural🙂

Lasă un răspuns

