Student sau părinte ?

Ma gândeam zilele trecute cum am ajuns eu părinte. Pe vremea când eram student, dacă îmi spunea cineva că trebuie să mă trezesc în fiecare dimineață la oră fixă să merg la servici râdeam de el. Ce să mai spun de responsabilitatea de a fi părinte…

Și dacă mi-am adus aminte de studenție, îmi vin în minte și câteva obiceiuri de pe atunci. Somnul era opțional. Programul fix nu prea făcea parte din termenii uzuali.

Din 2 în 2 zile poate prindeam și eu câteva ore de somn. Nu mai vorbesc de nopți albe de discuții, petreceri  în cămin sau discoteci. Nopți pierdute fără niciun scop. Sună familiar pentru toți, nu?

Dar cum m-am transformat din student în parent?

Tinerii care ajung părinţi se îmbolnăvesc și se transformă automat în “protectori”. Uită cum erau înainte și încep să fie puțin exagerați în grijă, în curățenie, în programul fix și în multe altele. Cred că ar trebui inventată boala asta. De fapt denumită doar. Sau numele ei este ”părinte”.  Nu mai poate copilul să tragă un vânt că deja e dus la doctor,e  uns cu alifii din alea scumpe, e descântat, iar pe urmă e îmbrăcat vara cu fes şi geacă … Doamne fereşte să răcească!

Eu cred că copiii sunt cele mai rezistente făpturi de pe faţa pământului,  indiferent de specie. Și dacă nu este aşa oare cum s-ar mai perpetua orice specie? Copiii nu s-au născut totdeauna numai  în spitale, nu au avut tot timpul haine scumpe şi culmea, nici nu mâncau doar lucruri făcute la blender sau pline cu vitamine.  Iar dacă nu îi e foame nu ar trebui să-i dai, cred că atunci când îi va fi te va anunţa zgomotos și cu siguranță vei ști că îi trebuie. Când va cădea din picioare sau se va împiedica nu va păţi nimic pentru că e ciudat de rezistent. Numai noi, oamenii, îi vedem fragili. Alte specii nu sunt așa de protectoare. Sunt, dar nu ca noi, exagerați de protectori.

Tu cum ești? Student sau parent?

P.S. :  Părinți, am folosit  parent(engl.) ca să dea bine cu student.😛

O părere la “Student sau părinte ?

  1. Subscriu la afirmatiile tale… Copiii sunt cele mai rezistente fapturi. Va spun din experienta; daca nu l-am mai smotocit eu si nu l-am intors pe toate partile (inca din primele zile de viata) si nu a patit nimic… deocamdata😀.

    Vizavi de grija pe care le-o purtam in mod exagerat (mamicile in special) EX: nu lasa usa deschisa ca face otita, da-i caciula pe cap ca „adie vantu” (afara 35 grade, cer senin), nu-l mai zdruncina ca nu stiu ce se intampla cu creierul lui, nu-l mai arunca in sus ca din cauza ta se trezeste plangand noaptea ,nu fa aia…, nu atinge aia…, vezi sa nu…. si exemplele pot continua. Chiar asa: nu sunt eu moderator, dar ce-ar fi daca fiecare dintre voi ne-ati impartasi din experienta voastra si ne-ati scrie cateva exemple de „griji exagerate” (astept in special reactiile tatilor ).

Lasă un răspuns

