Turtă sau moţ?

Turtă sau moţ? Asta este întrebarea pe care mi-o pun în ultimele zile. Cautând pe  google ce obiecte se pun pe tăviţă, am descoperit un obicei pe care nu îl ştiam, şi anume că la fetiţe se rupe turta. Unii spun chiar că la fete nu se taie moţul, doar la băieţi, dar sunt şi cei care nu fac discriminări şi cred că moţul se taie indiferent de sex.

Din ce am citit eu există mai multe categorii de păreri, depinde şi de regiune, de exemplu, sunt unii oameni care resping în totalitate obiceiul turtei care se rupe după taierea moţului, peste capul copilului, în patru şi se dă la invitaţi. Alţi spun că se face turta şi se rupe doar în cazul in care copilul este fetiţă. O altă categorie e de parere că la fete se face şi se rupe o turtă iar la băieţi un colac.

La voi cum a fost? Turtă sau moţ?

4 păreri la “Turtă sau moţ?

  1. La mine s-a rupt doar turta!Dar ar fi frumos sa-i tai si motul si sa il pastrezi…fratelui meu i-au taiat motul si acum il tine intr-o cutie de amintiri…eu n-am mot:(

Lasă un răspuns

