Mituri despre apariția dinților

Mituri despre apariția dinților am auzit de la fiecare părinte. Vreau să vorbesc despre 5 dintre ele. De ce nu 6 sau 10? Pentru că nu vreau sa fac un ”Top 10” ci vreau să zic câteva păreri care le-am auzit de la diverși părinți.

Sunt multe simptome care apar unui bebeluș în aceeași perioadă în care îi apar dinții și de obicei sunt puse pe seama lor. Dar oare așa este?

În timp ce unele simptome au într-adevăr legătură cu apariția dinților, sunt și unele care pot fi ușor puse pe seama lor, dar de fapt nu au legătură cu dințișorii.

Printre cele mai frecvente ”simptome” care am auzit că apar odată cu dinții sunt diareea, febra, dureri de ureche, salivarea abundentă și scăderea în greutate.Adică exact 5 de care vorbeam.

Când au apărut dinții copilului meu a făcut diaree! Cred că am auzit asta de multe ori, dar din ce am citit am văzut de fapt că nu este o legătură între una și alta. De fapt este, dar nu una directă. Apariția diareei are ca și cauză faptul că în perioada asta, bebelușul tinde să ducă la gură cam tot ce prinde în mână. Și majoritatea lucrurilor care ajung în guriță au microbi, microbi care cauzează diareea.😉

Altă problemă asociată apariției dințișorilor ar fi febra împreună cu nasul umed. Și această cauză este datorată de faptul că în momentul în care ”scoate capul” dintele, gingiile care se sparg sunt cauza infecțiilor virale. Adică rana deschisă cauzează apariția unor infecții. De asemeni, perioada în care apar dințișorii este în general pe la 6-8 luni, care coincide cu începuturile mersului ”de-a bușilea”. Asta înseamnă că bebelușul are acces la mai multe obiecte pe care poate să le ronțăie, și implicit să crească riscul unei infecții.

Alt mit este durerea de urechi. Această asociere este din cauza faptului că atât urechea cât și dintele împart același nerv. Este exact ce simțim și noi când avem o durere de măsea și simțim că ne doare și capul, dar și urechea. Cu toate astea, dacă persistă durerea de ureche mai bine faceți o vizită la un ORL-ist😉

Următorul mit ar fi excesul de salivă. Aici cred că cauza este, de fapt, că bebelușul stă mai mult timp cu gura deschisă, și în loc să înghită saliva, îi curge din gură.

Și ultima cauză este scăderea în greutate. Asta se întâmplă din cauză că gingiile sunt sensibile și de aceea copilul mănâncă mai puțin decât de obicei, rezultând o mică scădere a greutății.

Sunt multe sfaturi băbești sau povești de genul ” eu am auzit că… ” despre ce se întâmplă cu un bebeluș când îi cresc dinții așa că vreau și eu să mai aud și de la alții cam ce fac în ”perioada dințișorilor”, așa că vreau să aflu și de la voi ce părere aveți despre subiectul ”dințișori”.

O părere la “Mituri despre apariția dinților

  1. Salivatul in exces n-a fost la noi un mit,chiar avea un mic paraias la gurita. In rest,nici un simptom,nu prea am simtit cand au iesit. E adevarat ca abia are 6 dinti si 4 masele,la aproape 2 ani.

Lasă un răspuns

