Alexia și muzica it’s a must !

Alexia și muzica it’s a must sau pe românește unde e Alexia trebuie să fie și muzică! Încă de la câteva zile Tina a învățat-o pe Alexia să ”respire” muzica. Greșesc. De fapt a învățat-o încă din perioada sarcinii. A avut de ales dintr-un playlist destul de vast, asta pentru că nu am încercat să-i impunem de ce să se bucure.

Un exemplu ne-a dat Măriuca (mătușica Alexiei din Piatra Neamț) cu Darius (din Caraibe🙂 ). Măriuca ne-a povestit cum, în timpul sarcinii obișnuia să asculte Alizée și de fiecare dată când mergeam în Piatra Neamț pe la ei, rămâneam uimiți de cât de frapat era Darius când o vedea pe Alize cântând.

În orice caz, muzica este ceva nelipsit din casa noastră, așa că, inevitabil trebuia să o învățăm și pe Alexia cu ea.

Țin minte că la câteva zile când au venit fetele mele acasă discutam cu Tina cât de ”aiurea” ni se pare să adormi un bebe având ca fundal sonor banalul ”aaaa aaaa aaaa” sau ”nani, nani, puiu mamii”…

Inevitabil, am dat un Gugăl la ”Cutiuța muzicală” și ”Cleopatra Stratan”și am început să punem câte o melodie și să vedem reacția Alexiei.

La început Alexiei îi plăcea să audă Cleopatra, dar pe măsură ce îi ofeream mai multe ”opțiuni” ne-a dat de înțeles că de fapt nu prea îi ajungea melodiile Cleopatrei și ne-a învățat că ideal pentru ea ca să adoarmă sunt melodiile mai … energice. Prima melodie cu care o adormea Tina a fost ”Frere Jacques” și cred că asta spune multe despre preferințele ei muzicale.

Următorul pas pe care l-am făcut a fost să incepem să învățăm versurile ( mai greu cu mine, că Tina le știa deja) și să ne fie mai ușor să-i cântăm în același timp cu melodia.

După ce am intrat ”in the mood” cu melodiile am trecut și pe povești. Aici e altă poveste, să zic așa… Acum Alexia nu poate adormi dacă nu îi punem muzica ei preferată, sau dacă nu-i spune mama una din poveștile preferate.

În ultimul timp adoră prima ei poveste, povestea cu Lupul, capra și vizorul. Acum cred că mulți o văd deja pe Tina cum povestește…🙂

Un mare avantaj este că Alexia a învățat să doarmă cu gălăgie, sau cu orice fel de zgomot, atâta timp cât aude și o melodie pe fundal. Copilul tău cum adoarme?

8 păreri la “Alexia și muzica it’s a must !

  1. eu am inceput povestea! sa nu adormiti, da?!
    Lupul, Iezii Si Vizorul
    Se spunea c-a fost odata,
    Pare straniu, dar sa vezi
    In poiana din padure
    Trasa capra cu trezi iezi.
    Nu departe de-a lor casa
    Cu narav si-acelasi trup
    Fara pic in el de suflet
    Gazduia batranul lup.

    Ca vecini, pareau prieteni
    Capra buna, lupul bland,
    Iezii fara griji prin curte
    Mai zburdau din cand in cand
    Iar odata, cand se-ntoarse
    Capra din vecinul sat,
    Ce sa vada, in casuta,
    Iezii toti erau sub pat.

    Nu-ntelese ce se-ntampla
    Usa-ntreaga, iezii trei
    Doi din ei abia mai sufla
    Unu tremura-ntre ei
    -Mai sa fie, zise capra
    Oare nu cumva pe-aici?
    A trecut batand la usa
    Intr-o gluma, mos arici?

    -Ce arici? Sarise primul
    Eu as spune c-a fost urs.
    Uite-asa batea la usa!
    Doamne, bine ca s-a dus.
    -Ursu zici?, da poate vulpea?
    Se baga al doilea ied
    Ce sa cate ursu frate
    Pe la douaspe? Eu nu cred.

    -Ei si vulpea ce sa cate?
    Ursu zici, ca n-are rost.
    Spuse cel micut. Dar poate,
    Poate lupul sa fi fost!
    -Ce conteaza, c-a fost vulpea,
    Lupul, bufnita cu mot,
    Daca hotul prins nu este,
    Cum sa zici ca este hot?

    Zise capra, si-i venira
    Chiar atunci pe loc idei,
    Cum sa scape de probleme
    Si problemele de ei
    Ce-ar fi daca usa casei
    In fara de zavor,
    Intre noi ramaie vorba
    Ar avea si un vizor

    N-ati fi sat voi ochi-n patru
    Sa vedeti ce v-am adus?
    Orice fiara joaca teatru
    Dupa usa cand eu nu-s
    N-a mai stat pe ganduri capra
    L-a chemat pe cocostarc,
    A facut ce-a zis ca face,
    Si-a plecat cu treaba-n targ

    Iar in casa, prin cenusa,
    Iezii zburda, fac ce vor
    Daca au vizor la usa
    Ce sa le mai pese lor?
    Dar de unde nu se stie
    Na, si lupul aparu
    Ei pe lup il vad afara,
    Dar pe dansii lupul nu

    Si atunci batu la usa
    -Cine e?
    -Cum cine e? Eu sunt asta mama voastra
    V-am adus mancare bre
    -Mama zici? S-a intors din lunca?
    Si de cand ma rog in plus
    Are mama coada lunga si urechile in sus?

    -Ce ureche? Care coada?
    Gata plec acum s-o tai
    Da dar mama are coarne
    Dar mata de ce nu ai?

    -Cum sa nu? aveam si coarne
    Ba si acum le am, sa mor
    -Nenea lupu, las-o balta
    Tu nu vezi ca avem vizor?

      • cat a fost mai micut Robert adormea seara cu muzica populara din Ardeal si Banat ca e mai lenta. Nu ii placea altceva. Acum asculta si el muzica pt copii si bineinteles povestioara „Lupul, capra si vizorul”. La inceput il fermeca, dar acum se plictiseste cand vine lupul.🙂

    • e de la cleopatra stratan, e si mai faina cand o asculti..noi am mai personalizat-o cu mai multe intonatii ca sa nu ne pierdem rabdarea. asteptam sa io zici Erikai! si sa vedem daca ii place. Insa eu garentez ca o sa ii placa! bine poti sa ii zici varianta in germana!!!

Lasă un răspuns

