Diversificarea alimentației la sugarii de 4 luni.

să înceapă diversificarea!

Diversificarea alimentaţiei pentru sugarul nostru Alexia, a început mai devreme pentru că alăptatul de la sân s-a încheiat mai repede decât preconizam. Mai exact noi am început diversificarea la 4 luni.

Dacă o mamă care încă alăptează se întreabă când ar trebui să înceapă diversificarea alimentației e bine să știe că poate începe în jurul vârstei de 6 luni. Dacă, însă, copilul este alimentat artificial e bine să introduci și celelalte produse alimentare în mesele sugarului începând cu 4 luni, cum am făcut și noi.Bineînțeles că cel mai indicat (și eu chiar recomand cu încredere) e să mergi la un pediatru înainte să începi această fază din viața bebelușului pentru că fiecare bebel este unic.

Mamele trebuie să ştie că alimentaţia bebeluşului, chiar dacă nu mai este exclusiv pe bază de lactate, nu presupune eliminarea alăptatului la sân.

Pe scurt, diversificarea alimentaţiei constă în introducerea în alimentaţia bebeluşului a alimentelor solide şi semisolide. Cel mai bine e să le introduci pe rând, să începi cu câte un aliment, să aștepți să accepte acest aliment şi să aştepți 3-4 zile până la introducerea altui aliment. Noi am început cu supa de morcovi, apoi am adăugat cartof, însă nu mai mult decât morcovul pentru că are mult amidon și stomacul bebelușului nu e învățat să digere, apoi am adăugat țelină, pătrunjel și brocoli. După 2 săptămâni am trecut la piure-ul făcut din aceste legume. Se mai poate pune și ardei gras, dar Alexia nu a tolerat foarte bine așa că noi am renunțat la el.

La 5 luni am adăugat în meniu și cereale din orez pe care le găsești în magazin sau poți să le prepari în casă. Rețeta e destul de simplă : Orezul se macină în râșnița de cafea sau în cea de zahăr. Pune apa la fiert, după ce a dat în clocot se adaugă pudra de orez amestecând încontinuu cu un tel. Orezul se lasă la fiert până scade, după care se adaugă treptat lapte de sân sau lapte din formulă.

Nu recomand să se înceapă cu fructele pentru că nu mai vor să mănânce legumele. Pe la 6 luni când am început să introducem piersicile, merele, nectarinele și bananele nu a mai vrut legumele, dar cu un pic de iaurt i-au trecut mofturile.

Și nu uita că laptele de mamă este cea mai bună sursă de hrană și protecție imunitară a bebelușului tău în primul an de viață.

Poftă bunică !

8 păreri la “Diversificarea alimentației la sugarii de 4 luni.

  1. diversificarea se face si de la trei luni cu suc de fructe strecurat.(din mar si morcov la inceput).cand au disparut colicile se adauga portocala, grefe, in principiu orice fruct nealergen(gen kiwi, capsuni,zmeura……)
    se incepe cu 2-3 lingurite, apoi treptat, treptat cate un pic pana se ajunge ca o masa sa fie numai din suc de fructe (de preferat nu prima masa care trebuie sa fie de lapte).
    ajuta foarte mult (sucul)la reglarea hemoglobinei din sange care arata nivelul de Fe din organism.(Hb se ia din deget la orice laborator ,din deget, nu se ia sange din vena.Obligatoriu trebuie luata la 6 luni si 1 an, dar ATENTIE inaintea vaccinului- ptr. ca dupa vaccin copilul nu trebuie intepat 30 zile-din cauza vaccinului antipoliomielitic)

  2. asa e!la noi au aparut alergii la fructele rosii(capsuni,zmeura etc.)apoi le-am introdus cand erika avea cam un an jumate si nu au mai aparut probleme.noi am inceput diversificarea cam p la 4 luni din cauza ca era o mancacioasa si laptele nu o mai satura.ii dadeam fructe pisate amestecate cu biscuiti,lapte cu gris,apoi incepusem cu ficatei fierti si bine pisati,carnita fiarta.in mod normal trebuie sa primesti de la medicul alexiei un plan cu privire la diversificarea alexiei,ca nu s potriveste la orice copil;) v-am pupat si….spor la papat:)

  3. „Se mai poate pune și ardei gras, dar Alexia nu a tolerat foarte bine așa că noi am renunțat la el” Ce inseamna „nu a tolerat foarte bine”?

Lasă un răspuns

